مطمئناً بارها تجربه کرده اید که هنگام بوییدن عطر در یک فروشگاه ، فروشنده از شما می خواهد اندکی بعد از زدن عطر روی بدن ، آن را ببویید ! دلیل آن چیست؟ خوب شاید قبلاً هم شنیده باشید که فلان عطر می ماند بوی بهتری خواهد داشت و به عکس. همه این مطالب درست است و به موضوعی به نام هرم عطر بر میگردد. هر عطر دارای هرمی است که از سه لایه تشکیل شده هرم ابتدایی هرم میانی یا قلب عطر و هرم پایه که بر اساس همین ترتیب عطر ، رایحه های مختلفی را در فضا منتشر میکند هر لایه از هرم عطر، ترکیب شده از نت های گوناگونی است که بر اساس فلسفه طراحی آن عطر و بر اساس حسی که طراح در ذهن خود در خصوص مخاطب داشته است ، به مشام میرسد. نکته ای که در این میان اهمیت دارد این است که قبل از خرید عطر حتماً کل هرم آن را بشناسید که شاید نت های پایه و یا قلب عطر شما را نیازارد نکته دوم اینکه بعد از اسپری کردن عطر بر روی مچ مخصوصاً خانم ها از بر هم مالیدن مچ ها بپرهیزید چراکه با این کار هرم بویایی عطر را می شکنید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر